“The only cure from information is education.”

 Hubert Simon Markl (*1938) is a German biologist who also served as President of the Max Planck Society from 1996 to 2002.

Collins, James C.; Porras, Jerry I. (1994): Built to last. Successful habits of visionary companies. New York NY: Harper Business. [Amazon]

Collins, James C. (2007): Good to great. Why some companies make the leap, and others don’t. 87. Aufl. New York NY: HarperCollins. [Amazon]

Friedman, Thomas L. (2006): The world is flat. The globalized world in the twenty-first century. 1. Aufl. London: Penguin Books. [Amazon]

Friedman, Thomas L. (2009): Die Welt ist flach. Globalisierung des 21. Jahrhunderts [im 21. Jahrhundert]. Aktualisierte und erw. Ausg. Rheda-Wiedenbrück u.a: RM-Buch-und-Medien-Vertrieb (Welt im Wandel). [Amazon]

Hsieh, Tony (2010): Delivering happiness. A path to profits, passion, and purpose. 1. Aufl. New York, NY [u.a.]: Business Plus. [Amazon]

Jaworski, Jürgen; Zurlino, Frank (2007): Innovationskultur: Vom Leidensdruck zur Leidenschaft. Wie Top-Unternehmen ihre Organisation mobilisieren. Frankfurt am Main u.a: Campus-Verl (Management). [Amazon]

Sprenger, Reinhard K. (2010): Mythos Motivation: Wege aus einer Sackgasse. 19. Aufl.: Campus Verlag. [Amazon]

Sprenger, Reinhard K. (2002): Vertrauen führt. Worauf es im Unternehmen wirklich ankommt. Frankfurt/Main; New York: Campus-Verlag. [Amazon]



Happy reading! ;-)

Leave a Reply